Elemente cheie pentru marketing viral

marketing-viral

Nimic nu ajunge viral pe cont propriu

Nu a existat pana acum o provocare mai mare pentru idei bune si originale din partea specialistilor in marketing ca acum in era libertatii tehnologice si a internetului.

Marile companii pot folosi Augmented Reality sa ofere utilizatorilor experiente interactive, pot permite clientilor sa isi personalizeze propriile produse si totusi ceea ce atrage atentia utilizatorilor de zi cu zi nu a evoulat inca din primele zilele ale televiziunii.

De fapt, nu multi oamenti stiu cu adevarat ce determina ca un video sa devina viral si care este reteta succesului pana ce nu incepe sa se raspandeasca. Cu toate astea exista suficiente informatii imprastiate pe internet care ne pot indruma catre elementele cheie ale construitii unei campanii de marketing viral.

Poti sa iei in considerare aceste sugestii pentru a incepe in forta campania ta de marketing viral si a te conecta cu pubicul tinta in aceasta era a tehnologiei.

Un puternic impact emotional

Cele mai eficiente campanii virale ale lumii de obicei au impact puternic emotional si  inspira utilizatorii. Fie ca socheaza, uimeste sau ca provoaca empatie, invidie, curiozitate, emotiile sunt cele care pun in miscare motorul viral si care determina utilizatorii sa actioneze.

viral-marketing

Internetul a avut parte de o varietate de emotii in continutul viral. Poate va aduceti aminte de “ice bucket challenge” unde solidaritatea a primat ca emotie, sau de reclama la Volvo cu Van Damme cand face spagatul intre doua camioane in mers? Probabil te-a uimit si pe tine.

Pornind de la multitudinea de campanii virale aflate pana la acest moment pe internet putem spune ca avem destule exemple pentru a intelege ce merge si ce nu.

marketing-viral

Cand vine vorba de a dezvolta o campanie virala cu adevarat convingatoare in primul rand trebuie sa te asiguri ca emotiile transmise sunt puternice insa nu exagera, isi va pierde din naturalete.

O cauza buna sau poate un nume important

Ca tot am vorbit de “ice bucket challenge” va aduceti aminte ca scopul final al campaniei era acela de a strange fonduri si s-au strans peste 100 milioane $. Impactul campaniei de marketing a fost atat de puternic ca oamenii nu au dat doar like-uri, share, hashtag sau au postat poze, campania a mers atat de departe ca oamenii au vrut sa ia parte la actiune, s-au filmat in timp ce faceau provocarea cu acea galeata cu apa si gheara.

“Ice bucket challenge” a avut un asa mare impact incat nume mari din business au participat la aceasta provocare si aici ma refer la Mark Zuckerberg, Bill Gates, Justin Timberlake, Oprah si multi altii.

ice-bucket-challenge-viral-marketingDupa cum poti observa in alt element cheie al campaniei de marketing viral este scopul pe care il dai campaniei. De ce ar dori oamenii sa distribuie, sa dea like si sa participe la raspandirea continutului propus de tine? Daca poti raspunde la intrebarea asta esti pe drumul cel bun!

O perspectiva unica

Societatea este una polarizata, opiniile sunt diverse dar intotdeauna s-a cautat echilibrul in toate aspectele vietii. Ca vorbim de politica, agricultura, stil personal de viata,  orice idee care incearca sa contrazica o credinta sau sa destabilizeze un echilibru va provoca reactii din partea populatiei.

Nimic nu-i face pe oameni la fel de entuziasmati sau determinati sa se alature unei cauze si sa impartaseasca o parere proprie mai bine decat divizarea sociala a opiniilor.

viral-marketing-viralCa sa iti dau si un exemplu o idee care inca divizeaza opiniile populatiei este adopția din partea cuplurilor de același sex. Probabil deja ti-ai dat seama ca parerile vor fi impartite si vor aparea multe controverse pe aceasta tema.

Daca intradevar doresti sa atragi atentia asupra brandului tau, dedica-ti campania unei cauze de care iti pasa, implica-te si fa auzite nedreptatile sociale.

Familiarizarea cu publicul

Trebuie sa sti cu cine stai de vorba ca sa poti transmite mesajul tau acolo unde trebuie. Pentru a face campania ta sa rezoneze intradevar cu publicul tau tinta trebuie sa sti de ce au ei nevoie. Brandul tau trebuie sa fie in trend, unic, sa inspire un stil de viata cu care oamenii se pot identifica, trebuie sa fie in aceleasi locuri frecventate de publicul tinta pentru a atrage destul trafic.

Simplitate

In ciuda la ce ai putea crede pentru o campanie virala nu ai nevoie de bugete enorme de marketing, nici de tehnologie avansata. Cele mai multe videoclipuri virale care se gasesc pe internet au fost filmate de amatori cu telefonul in momente spontane, de plictiseala sau inspiratie.

Vesti prezentate intr-un mod original, videoclipuri cu animale amuzante, idei ingenioase de decorare, surprize facute, toate au un imens potential sa devina virale prin faptul ca oricine se poate identifica cu ele sau poate gasi un punct comun.

De la surprinderea clientilor pe camera, distribuirea unui tutorial, surprinderea unui moment important drumul catre o campanie virala poate fi mai simplu decat crezi.

Ajunge la audienta ta

Nimic nu ajunge viral pe cont propriu, trebuie sa transmiti mesajul tau catre publicul tinta ca acestia sa il poata distribuii. Fie ca ai un video, un infografic sau poate un simplu articol, important este ca aceta sa ajunga la audienta ta, poti sa ai cel mai bun continut dar daca nimeni nu stie de el nici mesajul nu isi atinge scopul.

viral-marketing-viral-campaignApeleaza la media, platforme sociale, bloguri si alte platforme care te pot ajuta sa ajungi la publicul tau tinta.

Marketingul viral poate fii eficient ca actiune individuala sau ca parte a unei campanii de marketing mai complexa. Deasemenea poate fii aplicata atat de companiile mari cat si de companiile mici deoarece nu implica costuri mari.

 

 

Am reusit sa aliniez ceea ce fac cu cine sunt, adica pasiunea cu munca mea. Pentru mine partea creativa este cea care m-a legat de marketing. Mai mult, marketingul este un domeniu util pentru toti oamenii!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *