Analiza SEO in 3 pasi simpli

seo-analiza cuvinte cheie

Ca o afacere mica sau mijlocie, angajarea unui consultant SEO  care sa ajute la promovare site-ului tau in Google  poate fi destul de costisitor.

Iata 10 sfaturi pe care proprietarii de afaceri sau manageri de marketing le pot incerca inainte de a angaja o agentie sau un consultant SEO.

 Intelegeti piata online si clientii vizati

Avand o intelegere offline reala a pietei dvs. si a clientilor vizati este doar o jumătate din poveste. Obiceiurile și comportamentul difera adesea in mediul online in comparatie cu lumea offline. O prezenta proeminenta offline nu echivalează cu o prezenta online dominanta.

Un magazin national principal care vinde și comercializeaza perdele si jaluzele, de exemplu, poate avea o concurenta mult mai puternică din partea celor care comercializeaza perdele online pentru ca ajung mai usor si mai repede la publicul tinta.

Cautati online produsele si serviciile pe care le oferiti si luati nota de cele mai proeminente site-uri web. Studiati recenziile clientilor si comparati prezenta si activitatea acestora in domeniul social media. Veti gasi probabil competitori de care nu stiati ca exista.

 Cercetare principala a cuvintelor cheie

Probabil intelegeti jargonul din industrie si sunteti constienți de faptul ca clientii dvs. pot folosi termeni diferiti de cautare in Google. Daca a-ti detine o afacere cu perdele si jaluzele, dvs va puteti concentra pe “Jaluzele si perdele” pe cand oamenii e posibil sa caute in google “Perdele Ieftine” – de aceea trebuie sa faceti un studiu de piata.

Cum verifici cuvintele cheie ale competitorilor si a pietei

Sunt anumite site-uri care va pot ajuta la acest capitol, spre exemplu Ahrefs sau SemRush cu ajutorul acestora puteti verifica competitorii ca in urmatorul exemplu.

perdele ieftine - cum cauti cuvinte cheie

 

Aici am folosit SemRush unde am cautat cuvantul “perdele ieftine” si ca rezultat pot vedea:

  • sunt 1900 de cautari lunare pentru acest cuvant
  • cuvintele related sau care mai sunt folosite de oamenii care cauta acest perdele

In 5 minute stim la ce numar de oameni ne adresam, si cum cauta ei pe Google acest produs.

Daca scriem direct in google “Perdele Ieftine” si luam primul rezultat, acesta fiind https://atria.ro/perdele-si-draperii/perdele.html si il analizam cu Ahrefs:

analizare cuvinte cheie - perdele ieftine

Vedem ca are 1 backlink, adica un alt site are un link catre aceasta pagina, si intradevar are aproximativ 1900 (1.9K) vizitatori lunar.

In acest moment stii care sunt pasii care trebuie tu sa ii urmati, trebuie sa scrii articole in jurul acelor cuvintele cheie de mai sus si sa iti contruiesti cateva backlinkuri – linkuri de pe alte website-uri catre tine – si te-ai inscris in cursa catre primul loc in Google.

Bineinteles SEO tine cont si de alti factori care influenteaza pozitia unui website de care o sa vorbim in articolele viitoare, dar este un prim pas care il poti face fara ajutorul unei companii specializate.

Incepeti blogarea sau producerea unui continut regulat

Nu trebuie sa incepeti un blog, ci sa incepeti să publicati propriul conținut în mod regulat. Nu pledez pentru transformarea afacerii dvs. într-o companie de publicare prin postarea de continut în fiecare zi.

Scriere de articole saptamanal, bi-saptamanal, bi-lunar sau actualizari lunare este recomandarea mea – sa mentii ritmul este esential. De asemenea, nu uitati ca continutul nu trebuie neaparat sa fie text – de exemplu, o firmă arhitecturala ar putea publica fotografii profesionale ale proiectelor sale, sau agentii imobiliari ar putea publica buletine informative saptămanale despre ofertele curente.

Secretul este sa publicati continut odata la ceva timp nu s-a lasati site-ul sa “doarma”. Vreti sa transmiteti Google-ului si altor motoare de cautare ca suntati o sursa de informatii nu doar un site de prezentare.

Construiți-va reteaua sociala de mass-media

Nu o sa vorbesc aici despre importanta detinerii de canale sociale pentru compania/blogul dvs ci despre importanta din punct de vedere SEO pe care o au semnalele sociale asupra site-ului dvs.

Vedeti dvs fiecare share/like/comment la o postare a dvs este ca un vot de incredere, daca oamenii “relationeaza” cu dvs pe canalele de social media (Facebook, Twitter etc) pentru motoarele de cautare este un un vot – aceasta postare este importanta si este facuta de pagina X care are link catre site-ul dvs.

Asa ca sfatul meu este sa postati interactiv, fiecare like conteaza.

Concluzie

Rezumat:

Pentru a promova un site trebuie sa:

  • Analizati piata /competitorii
  • Cercetati cuvintele cheie
  • Volumul de oameni carora va adresati
  • Scriere de articole si continut in care sa integrati acele cuvinte cheie gasite
  • Sa postati in social media

Bineinteles acestea sunt doar basicul, se pot face mult mai multe dar daca esti la inceput de drum in SEO este de ajuns, scopul este sa intelegeti ce inseamna si cum functioneaza SEO.

Nu aveti nevoie de o companie specializata care sa va ajute sa va ridicati in motoarele de cautare, o puteti face si dvs dar va trebuie un plan si apoi ceva munca. Se poate, odata inteles SEO, oportunitatile sunt nelimitate.

In  articolul urmator o sa va explic ce sunt backlinkurile si cum le puteti obtine.

Pasionat de SEO si metode de promovare online, m-am hotarat sa mai astern pe o bucata de internet randuri si ideii care nu ma lasa sa dorm noaptea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *